پاریس شهر عشق!

عکسی که از بام Galeries Lafayette از افق پاریس گرفتم

داستان سفر من از اینجا شروع شد

فروردین ماه امسال قرار شد که طی یک پروژه‌ی جذاب در همکاری با لوفتانزا به همراه دوستانم سپهر و گلاره به یک سفر اروپا بریم، بعد از سفر سن پترزبورگ و آنتالیا این سومین سفر کاری من بود به اروپا. بعد از هفته‌ها بررسی مقاصدی که میتونیم بریم و درنظرگیری این مورد که من تابحال ویزای شنگن نگرفته بودم پاریس شهر عشق رو انتخاب کردیم. با توجه به ریسک بالای ویزای من، مدت سفر رو ۵ روز در نظر گرفتیم. بعد از رزرو شدن بلیطهامون توسط لوفتانزا کارهای سفارت رو در شعبه‌ی هروی VFS Global انجام دادیم. روزهای پر استرسی گذشت تا اینکه یک روز اس‌ام‌اس دریافت پاسپورت برامون ارسال شد. خداروشکر هر ۳ تامون ویزا رو گرفتیم و شروع کردیم به برنامه‌ریزی برای تولید محتوای بهینه از سفر.

شروع سفر

پرواز رفتمون ۲۲ خرداد بود. رسیدیم به لحظه‌ی موعود و سوار هواپیما شدیم و تهران رو به مقصد فرانکفورت که یه جورایی خونه‌ی تمام هواپیماهای لوفتانزاست ترک کردیم. پرواز بی‌نظیر بود. صندلیهای ما از سری Premium Economy بودن، توضیح اینکه این ردیف صندلی‌ها بین ردیف Business و Economy قرار دارن، جای پای خیلی بهتری دارن و بر خلاف سری Economy منوی غذا هم دارن. چیزی که درباره‌ی خدمات و سرویس پرواز لوفتانزا برام جالب بود رفتار خدمه‌ی پرواز بود. اکثر خدمه‌ی پرواز لوفتانزا خانم‌های جوان تا میان‌سال شوخ و خوش‌اخلاقی هستند. به معنای واقعی کول هستن و در طول سفر از برخوردشون نهایت لذت رو می‌برین. بعد از یه توقف کوتاه در فرودگاه عظیم الجثه‌ی فرانکفورت با پرواز دوم به سمت پاریس، شهر عشق، رفتیم.

جذابیت‌های پاریس

میگن توریست‌ها در دنیا دو دسته هستن، یا عاشق پاریس میشن، یا اصلا باهاش حال نمیکنن. من عاشق پاریس شدم! پاریس برای من عکاس که یکی از سبک‌های مورد علاقه‌م عکاسی خیابانی هست بی‌نظیره، به معنای واقعی کلمه بی‌نظیر. هوای تمیز و آسمان خیلی زیبا. تعادل خوب بین بافت سنتی و مدرن شهر، آثار تاریخی بسیار زیاد، گنج‌هایی مثل کاخ ورسای، برج ایفل، کلیسای سن‌شپل، موزه‌ی لوور، خیابان‌ شانزلیزه، سکره کور و مونت‌مار… دلایل محکمی هستن که تضمین میکنن که شما در پاریس جاهای زیادی برای دیدن دارین!

برای من یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پاریس پیاده‌روهای مجاور تمامی مسیل‌ها و کانالهای شهر بودن. زیر خیلی از پلها میشه در لبه‌ی این کانالها پیاده‌روی کرد و از تعامل مردم و شهر لذت برد. نکته‌ی جذاب دیگه اجراهای خیابونی زیاد و باکیفیت در داخل شهره. ایستگاه مترو، حوالی خیابان‌های اصلی و میدانها و… این اجراهای خیابونی واقعا به شهر روح میدن. بیخود نیست که بهش میگن پاریس شهر عشق!

تجربه‌ای که لوفتانزا برای من در این سفر ساخت یکی از بهترین خاطرات من خواهد موند، چون یک سفر باکیفیت با یک پرواز عالی رو در کنار بهترین دوستانم داشتم و محتواهایی رو ازش تهیه کردم که دیدنش هنوز ضربان قلب خودم رو بالا می‌بره. امیدوارم که شما هم به زودی پاریس زیبا رو ببینید.